Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Ticaret Bakanlığından:
Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)
I. Giriş
Günümüzde bilişim teknolojileri,
sağladıkları verimlilik ve maliyet avantajı gibi nedenlerle büyük bir hızla
ilerlemektedir. Bilişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler hayatın her
alanında etkisini göstermiş, işletmeler iş süreçlerinde gittikçe daha yoğun
bir şekilde bilişim teknolojilerinden yararlanmaya başlamıştır. Bu durum,
özellikle yüksek sayıda yasal defter, belge ve kayıt ile ilgili süreçleri
kâğıt ortamında yürütmek zorunda olan mükelleflere yönelik, gelişen
teknolojiye uygun yeni usul ve esasların belirlenmesini zorunlu kılmaktadır.
Diğer taraftan bilişim
teknolojilerinde yaşanan ilerlemeler Gelir İdaresi Başkanlığı’nın gelişen
teknolojiye uygun hedefler ortaya koymasını sağlamıştır. Başkanlık; ekonomik
aktiviteleri elektronik ortamda izleme, analiz etme, raporlama, elektronik
ortamda denetim alt yapısını oluşturma, kâğıt defter ve belge kullanımından
kaynaklanan maliyetleri (kâğıt, tasdik, baskı, arşivleme, iletim, muhafaza,
ibraz, muhasebe entegrasyonu ve benzeri) azaltma, belgelerde standart formatı
oluşturma, düzenlenen belgenin tarafları (düzenleyen ve alıcı) arasında
güvenli, zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan bir sistem oluşturma, kamu
hizmeti kalitesinin artırma, mükelleflerin işlem yapma hızını artırma,
mükelleflerin vergi kanunlarına uyumlarının artırılması ve kayıt dişiliğin
izlenerek önlenmesi amacıyla, yasal mali belgelerin elektronik ortamda
elektronik belge olarak oluşturulmasına, düzenlenmesine, iletilmesine,
muhafazasına ve ibrazına ilişkin usul ve esasları içeren tebliğler
yayımlamıştır.
Vergi Usul Kanunu uyarınca
düzenlenmesi zorunlu olan belgelerin elektronik ortamda düzenlenmesine
yönelik olarak yayımlanan Tebliğler gözden geçirilmiş, tüm tarafların tek
kaynaktan bilgilenmelerinin temin edilmesi ve elektronik belge
uygulamalarında bütünlüğün sağlanması amacıyla bu Genel Tebliğ hazırlanmıştır. TAMAMI İÇİN TIKLAYINIZ…
|